Projecte educatiu

​"​La primera tasca de l'educació és agitar la vida, però deixar-la lliure perquè es desenvolupi". Maria Montessori
Principis metodologics

 

 

Principi de llibertat

Llibertat, límits i responsabilitat. Entenem que un autèntic aprenentatge només pot donar-se en un entorn relaxat sense pressions ni condicionaments exteriors.

Principi de motivació

La motivació intrínseca en la tasca facilita la seva realització i d’aquesta manera reelabora i reconstrueix el seu propi coneixement.

Principi d'observació

L’observació és un procés natural i espontani, perquè sigui font de coneixement i d’aprenentatge és necessari que es fomenti i es planifiqui. La forma de fomentar l’observació és a través d’un ambient ric en estímuls i experiències.

Principi de globalització

L’aprenentatge és el producte  de l’establiment de múltiples connexions i relacions entre allò que és nou i allò que és sabut, experimentat o viscut.

Principi d'experimentació

Mitjançant l’experimentació s’estableixen relacions, es plantegen hipòtesis que porten a comprovacions o posades en pràctica, en definitiva, amb l’experimentació, la percepció s’enriqueix.

Metodologia

 

 

Ens basem en les metodologies disposicionals -disposició de materials adequats a l’abast de l’infant- i actives -basades en la manipulació, l’experimentació i l’aprenentatge vivencial i actiu: descobrir, tocar, sentir i explorar l’entorn natural i social-. El més important a l’hora de crear els nostres ambients és que els elements han d’assegurar l’atenció, l’amor, i la cura dels infants. Aquests ambients estan especialment preparats i afinats coherentment amb les etapes sensitives i de desenvolupament motriu, sensorial i emocional dels infants.

 

Els ambients educatius estan preparats per tal de crear les condicions per que es produeixin vivències i experiències compartides enteses com actes creatius propis.

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Aules

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Aules

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Aules

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Aules

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Pati

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Aules

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Aules

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Aules

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Aules

Una miqueta de joc

Una miqueta de joc

Aules

Ambients educatius relaxats, amb la presència d’adults disponibles física i emocionalment: Partim de la necessitat de protecció i de seguretat de l’infant a l’hora de la necessitat de construir un autoconcepte positiu d’un mateix, a partir de la mirada de l’altre, en primer lloc la dels adults. Donem importància a la necessitat de pertinença i de vincles interpersonals; ser reconegut, acceptat i estimat per els altres.

 

Ambients educatius que ajudin a establir relacions amb l’entorn, amb els objectes, i amb els altres, així és que partim de la necessitat d’autonomia i exploració guiada des de l’interior, que es manifesta en interessos i processos propis. El context educatiu ha de facilitar l’autonomia i la possibilitat de regular els propis processos motrius, emocionals, socials i cognitius.

 

Ambients educatius àmplis i adaptats a les necessitats de moviment i de joc espontani. Així és que no es tracta doncs de fer coses amb o pels nens/es, sino de cultivar una actitud amorosa en les relacions de tal manera que l’ambient que es crea permeti viure una serie d’experiències que faciliten la comprensió, el creixement i l’aprenentatge.

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • Google+ Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Pinterest Social Icon
  • Instagram Social Icon

Llar d´infants una miqueta de joc

C/ Mossèn Cinto Verdaguer,82 Prat del Llobregat
Tel. 660 32 30 29

www.unamiquetadejo.cat
unamiquetadejoc@hotmail.es

 

 

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now
Una miqueta de joc

Aules